Rajka Šinik Vulić
Rome Business School Belgrade je akreditovana i svetski priznata poslovna škola koja poseduje agilni pristup prilagođavanju programa savremenim poslovnim potrebama...
Rajka Šinik Vulić
Ekspert za korporativnu komunikaciju
Rome Business School Belgrade (RBS) međunarodna je poslovna škola sa sedištem u Beogradu i pridruženi član Rome Business Schoola u Italiji, koja na domećem tržištu uspešno posluje već četvrtu godinu.
Škola je akreditovana od strane VIU – Universidad Internacional de Valencia, koji studentima dodjeljuje 60 ESPB, ali i dvostruku diplomu. To praktično znači da polaznici programa Executive MBA Rome Business School Belgarde na kraju dobijaju diplomu Rome Busienss Schoola iz Italije i diplomu Univerziteta Valensija.
RBS poseduje brojne akreditacije od strane italijanskog Ministarstva obrazovanja, Privredne komore Rima, Evropske komisije, Evropskog saveta za obrazovanje u oblasti biznisa i mnogih drugih evropskih institucija, objašnjava Rajka Šinik Vulić, direktorka Rome Business School Belgrade. Ona u intervjuu za BIZLife objašnjava da polaznici programa Executive MBA, kroz 16 modula pažljivo koncipiranog programa, imaju priliku da sa svetski eminentnim predavačima i konsultantima prođu i savladaju sve tajne i tehnike koje su neophodne za uspešno upravljanje kompanijom u savremenom svetu.
- Na koji način se program Executive MBA Roma Business School Beograd prilagođava potrebama današnjih poslovnih lidera i šta ga izdvaja u odnosu na slične programe?
Ono što nas pre svega odlikuje jeste agilnost u pristupu i kurikulumu, jer naš program kontinuirano ažuriramo i prilagođavamo u skladu sa dinamičnim promenama u poslovnom okruženju. To znači da pratimo i integrišemo najnovije trendove, tehnologije i prakse, kako u domenu ekspertize tako i u domenu metodologije koja se primenjuje na našim modulima. Sa druge strane, zahvaljujući istaknutim predavačima koji dolaze iz celog sveta, nudimo polaznicima globalnu perspektivu i mogućnost da uče radeći na aktuelnim svetskim projektima i studijama slučaja. Kroz upotrebu inovativnih metoda učenja, poput simulacija, interaktivnih radionica i „gejmifikacije”, stvaramo dinamično okruženje koje podstiče kreativnost, povećava analitičke sposobnosti, ali i olakšava donošenje konkretnih odluka.
- Kako ocenjujete tržište poslovne edukacije trenutno u Srbiji i regionu?
Ukratko, rekla bih da je veoma dinamično, ali i da ima veoma veliki potencijal za rast, jer među poslovnim liderima i profesionalcima postoji sve veća svest o važnosti i potrebi stalnog usavršavanja i obrazovanja kako bi se odgovorilo na brze promene u poslovnom okruženju. Kompanije sve više prepoznaju vrednost ulaganja u usavršavanje svojih zaposlenih, posebno u domenu programa Executive MBA i Executive Development. Sa druge strane, ekonomska nestabilnost, političke promene na globalnom nivou i drugi spoljni faktori i te kako utiču na potražnju za edukacijom. Kompanije su pod pritiskom da optimizuju troškove, što u nekim slučajevima može kratkoročno uticati na budžete za obuku i razvoj zaposlenih. Srećom, još uvek menadžment u većini kompanija koje strateški pristupaju svom razvoju i planovima da ostvare dugoročne rezultate i te kako razume da su zaposleni jedna od najvažnijih poluga svake kompanija i da samo kontinuiranim ulaganjem u njihovu edukaciju može da se ostvari konkurentska prednost i postigne željeni rezultat. Iz ugla pojedinca, primetan je, takođe, porast interesovanja za ovaj vid edukacije, jer su i te kako svesni benefita koje im, recimo, program Executive MBA donosi, bilo da je reč o daljem napredovanju u karijeri, koje posledično donosi i veću zaradu, širu mrežu kontakata, veće projekte, ili o samopouzdanju da se, možda, otisnu i u preduzetničke vode i pokrenu svoj biznis.
- Koliko su menadžeri i kompanije zainteresovani da investiraju u edukaciju?
Zainteresovanost menadžera i kompanija za investiranje u edukaciju varira u zavisnosti od različitih faktora, uključujući industriju, veličinu kompanije, specifične poslovne izazove i ekonomske uslove. Međutim, kao što sam i napomenula, u današnjem, dinamičnom poslovnom okruženju primetan je sve veći trend svesti menadžera i kompanija o važnosti kontinuirane edukacije. Kompanije koje prepoznaju vrednost ulaganja u obrazovanje svojih zaposlenih često ostvaruju konkurentske prednosti. Sa druge strane, menadžeri shvataju da je obrazovanje ključno za osnaživanje timova, unapređivanje veština i sticanje strateških kompetencija, koje su od suštinskog značaja za dugoročan uspeh u brzo promenljivom poslovnom pejzažu. Razvoj liderstva, tehnološka obuka i specifične veštine vezane za industriju postaju prioriteti u investicijama u obrazovanje. Takođe, kompanije prepoznaju da je obrazovanje ključno za zadržavanje talenata, motivaciju zaposlenih i izgradnju pozitivne korporativne kulture. Ulaganje u edukaciju se često smatra dugoročnim strategijskim potezom koji doprinosi dugoročnom uspehu kompanije i njenih lidera.
- Ko su najčešće vaši polaznici?
Polaznici programa Executive MBA su, pre svega, ambiciozni „open-minded” ljudi koji žele da prošire svoja znanja, unaprede veštine i upoznaju slične profesionalce iz različitih industrija iz zemlje i regiona. Reč je o iskusnim menadžerima i liderima koji već imaju određeno radno iskustvo, uglavnom su trenutno na pozicijama u srednjem ili višem menadžmentu, ili već obavljaju izvršne role u organizacijama. Njihov profesionalni portfolio često obuhvata značajno iskustvo u vođenju timova, donošenju odluka i upravljanju resursima. Polaznici programa Executive MBA tragaju za dodatnim obrazovanjem, kako bi stekli ili unapredili strateške veštine, razvili liderstvo, proširili svoju mrežu profesionalnih kontakata i stekli dublje razumevanje kompleksnosti savremenog poslovanja. Ovi programi su posebno prilagođeni njihovim potrebama, pružajući im fleksibilnost da nastave rad dok pohađaju nastavu, s obzirom na to da se moduli održavaju jednom mesečno u okviru produženog vikenda, kao i priliku da dele iskustva i uče od kolega koje dele slične profesionalne izazove.
Kada je reč o drugim programima, mi smo još prošle godine započeli i sa programom Executive Development na srpskom jeziku, koji smo sada dodatno razvili i proširili. Reč je programu koji je fokusiran na specifične teme i veštine, kao što su razvoj određenih kompetencija, vođenje tima, primene AI, inovacija, ili druge specifične aspekte poslovanja.
Takođe, zahvaljujući izuzetno kvalitetnom timu profesora i predavača koje smo okupili, u mogućnosti smo da odgovorimo i na specifične potrebe „custom-made” programa, koje brižljivo kreiramo i prilagođavamo potrebama svakog klijenta.